~


~_^ B.e.t.t.e.r.m.e.n.t ~_^

what make people become more better and better? What make them be the Best?What make them inspired by others?
What make them Success?

31 May 2010

Language oh bahasa...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh. dah lama tak buka blogku yg mmg x seberapa ni..huhu..well,minggu ni,aku byk gelak.Tak gelak macam mana,byk benda yng ntah apa-apa aku buat.aAntaranya aktiviti memusnahkan bahasa.Bukan niat untuk merosakkan bahasa.Tetapi segala benda ini berlaku secara spontan.
Nak dijadikan cerita,aku suka buat lawak akhir-akhir ini.mayb sebab aku dah boleh terima hakikat tentang sesuatu sehingga aku bercakap terlabik..opss..,terbalik la.contoh ayat,aku nak cakap kami nak pergi nak pergi daki gunung,tetapi aku menyebut gunung daki.Apa yang pasti,ramai tergelak la apabila benda ni terjadi.Dah la meleret-leret kejadian cakap terlabik ni terjadi.Malu kadang-kadang di buatnya.hehe.'ala kullihal,aku sebenarnya x berniat pun nak merosakkan bahasa Melayu.Wallahua'lam.