~


~_^ B.e.t.t.e.r.m.e.n.t ~_^

what make people become more better and better? What make them be the Best?What make them inspired by others?
What make them Success?

20 February 2010

hiEraRki CinTa..

Semalam ana mendengar radio..perbincangn ttg cinta..agak menarik..
ustaz yg menjadi panel tgh mengetengahkan formula cinta yang baru..
formulanya adalah seperti berikut..

C-cinta

I-ikut

N-nabi

T-taat

A-Allah

Cinta katanya,meski selari dgn Quran n sunnah..
mesti ikut cara nabi..mcm dianjurkan Oleh Rasulullah saw lah maknanya..
n cinta jugak harus menepati syariat Allah SWT. Ikut Allah..
well,dlm perbincangan tu jugak, ada sorang muslimat bertanya..

apakah maksud di sebalik kata2 berikut..

"kamu mestilah mencintai diri kamu, sebelum kamu mencintai orang lain"

muslimat tu kata,dia petik dr sebuah buku..
yes..ayat ni sentiasa kita dengar bukan??
ustaz tu pom jawab,formula yg dekat dgn jawapan tu ialah..x kenal maka x cinta..sebelum cinta,kita mesti berkenlan..dan ustaz tu pom baca sepotong ayat..firman Allah yg lebih kurang bermaksud,
"tak kan kenal seseorang itu akan dirinya,selagi dia x kenal tuhannya~"

conclusion nya,kalau kita x kenal diri kita,macam mana kita nk cinta diri kita..dan kalu kita x cinta diri kita,bagaimana boleh kita mencintai orang lain?

Di sini,sy dapat mengerti bahawa,sebelum kita tahu apa itu cinta..
kita mestilah mengenali tuhan kita..kerana Allah akan memberitahu kita apa itu cinta..
Selepas kita mengenali Allah SWT,kita pasti mencintaiNYA..dan seperti yang kita sedia maklum,
jika kita memiliki CINTA Allah,insyaAllah CINTA ORANG2 YANG SOLEH JUA akan menjadi milik kita.


konklusi dari sy..

**kenalilah tuhan kita,agar kita dapat mencintaiNYA dan diCintaiNYA..
semoga dengan Itu,kita dapat mengenali diri kita dan memahami apa itu cinta..
dan dengan itu
dapatlah kita mencintai orang lain dan dicintai jua..yakni cinta makhluk..
lakinn..
la budda,jadikan AlQuran dan AsSunnah sebagai panduan
kerana tanpanya
kita x mungkin mengenali tuhan kita,mengenali apa itu cinta.. **
Lagu..[DIA SEGALANYA BY INTEAM]
Ramai Manusia Memuja Alam Semesta
Kerana Mudah Dinilai Oleh Dua Mata
Ramai Orang Yang Memuja Wang dan Harta
Di Sini Kemudahan Hidup Dapat Dirasa
Tidak Kurang Yang Memuja Wanita Cantik
Kerana Nafsu Mudah
Merangsang dan Menarik
Dikorban Kesenangan Hidup Untuk Memiliki
Hingga Terkorban Maruah Dan Nilai Agama
Ada Lagi Yang Dituju Dan Diburu
Oleh Manusia Memburu
Cinta Yang SejatiCintakan Bunga
Layu, Hancur Dan Musnah
Cintakan Tuhan
Kekal Buat Selama-Lamanya
Pujalah Tuhanmu
Ia Tak Mengecewakan
Cintailah Dia Kekal Tiada Sudahnya
Gunakanlah Segala-Galanya
Untuk Menyembah-Nya
Buat Apa Saja Selagi Benar Untuk Tuhan
DESTINASI CINTA
Menyingkap tirai hati
Mengintai keampunan
Di halaman subur rahmat-Mu,
TuhanTiap jejak nan bertapak
Debu kejahilanAkan ku jirus dengan madu keimanan

Tak ternilai airmata dengan permata
Yang bisa memadamkan api neraka
Andai benar mengalir dari nasuha nurani
Tak kan berpaling pada palsu duniawi

Destinasi cinta yang ku cari
Sebenarnya terlalu hampir
Hanya kabur kerana dosa di dalam hati
Telah ku redah daerah cinta
Yang lahir dari wadah yang alpa
Tiada tenang ku temui
Hanya kecewa menyelubungi

C/O Ku gelintar segenap maya
Dambakan sebutir hakikat
Untuk ku semai menjadi sepohon makrifat
Moga dapat ku berteduh di rendang kasih-Mu
Namun ranjaunya tidak akan sunyiSelagi denyut nadi belum berhenti
Durjana syaitan kan cuba menodai
Segumpal darah bernama hati
(Destinasi cinta Ilahi)
Lestarikan wadi kalbuku, oh Tuhanku
Leraikan aku dari pautan nafsu
Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu
Namun masihku mengharap ampunan-
Mu Wahai Tuhanku… Ya Allah

17 February 2010

berTamu diLaman riNdu

Hati adalah simbolik bg cinta..

cinta pula terbahagi kepada dua..

impersonal love and *

interpersonal love..**



apa pun makna cinta,aku x kisah..

yg pasti,aku punya cinta..

cinta aku x dpt dijual beli,

x dapat dipudar sesuka hati..

cinta aku utuh di hati..



to you my thee..my luve..

i love you

always love you..

will love you forever..



perpisahan sementara ini,

menambahkan cinta..

cinta teramat..

untuk mu yg ku cinta..

ketahuilah..

aku sentiasa mencintai mu..

even i did not call you '' my love''..

"my beloved"..

or other else,

just remember..

i still love you..

love you..

love you n

love you..



buat mu yang ku cinta,

maafkan aku jika cintaku ini tidak ditonjolkan..

maafkan aku jika cintaku ini menyakitkan..

maafkan aku jua jika cinta ini kelihatan tidak seimbang...

aku hanya dapat katakan,

aku mencintaimu..



aku cinta padaMU ya ALLAH,

aku cinta padamu ya RASULULLAH,

aku cinta padamu wahai Ibuku,

aku cinta padamu wahai Ibuku,

aku cinta padamu Ibuku,

aku jua cinta padamu wahai ayahku,

jua padamu wahai akhi..

pada mu jua wahai ukhti..

buatmu sahabat,aku jua cinta padamu,

buat guruku jua,

aku cinta kamu!!!

Uhibbukum fillah abadan abada..



*love an object, principle, or goal or else that you value it greatly,

**Interpersonal love refers to love between human beings.

16 February 2010

AYat Allah S.W.T

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
"Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kepada Allah dan carilah jalan yang boleh menyampaikan kepadaNya (dengan mematuhi perintahNya dan meninggalkan laranganNya); dan berjuanglah pada jalan Allah (untuk menegakkan Islam) supaya kamu beroleh kejayaan". (Al-Maidah; 35)

Allah tHE mOst KnoWing..

ALLAH KNOWS

When you feel all alone in this world,
And there’s nobody to count your tears,
Just remember no matter where you are
Allah Knows…Allah Knows

When you’re carrying a monster load,
And you wonder how far you can go,
With every step on that road that you take,
Allah Knows…Allah Knows

No matter what, inside or out
There’s one thing of which there’s no doubt,
Allah Knows…Allah Knows

And whatever lies in the heavens and the earth,
Every star in this whole universe,
Allah Knows…Allah Knows

When you find that special someone,
Feel your whole life has barely begun,
You can walk on the moon,
shout it to everyone

Allah Knows…Allah Knows
When you gaze with love in your eyes,
Catch a glimpse of paradise,
And you see your child take the first breath of life,
Allah Knows…Allah Knows

When you lose someone close to your heart,
see your whole world fall apart,
And you try to go on but it seems so hard,
Allah Knows…Allah Knows

You see, we all have a path to choose,
Through the valleys and hills we go,
With the up and the downs, never fret never frown,
Allah Knows…Allah Knows

Every grain of sand, in every dessert land, He knows
Every shade of palm, every closed hand, He knows
Every sparkling tear, on every eyelash, He knows
Every thought I have, every word I share, He knows
ALLAH KNOWS…!

by: Zain Bikha, feat Dawud Wharnsby Ali
album: Allah Knows

15 February 2010

seNjAta Mukmin...

wahai mukmin,
usahlah dikau mudah berputus asa..
kerna putus dari rahmat Allah itu bukan ciri-ciri ummat Islam..

08 February 2010

islam is beautiful.x mungkin kita boleh menafikannya..




buat semua,buat diriku jua,jagalah hablunmiNALLAH,dan jua hablun minannas..
sesungguhnya,hidup ini hanya sementara,kem,balilah kepada Allah s.w.t,berimanlah,bertakwalah,..berserahlah padaNYA,
moga-moga syurga disana menjadi tempat pertemuan kita semua..AMIN..